Veelgestelde vragen plaatsen van kansen

Je kunt bij de veelgestelde vragen kijken of je vraag erbij staat. Bekijk de video-instructie en of download de quick guide. Staat je vraag er niet bij, dan kun je ons mailen.

Download quick guide
Staat je vraag erbij?
Ik wil een kans kunnen plaatsen.
Dat kan. Je hebt daarvoor een speciaal HR-account nodig. Als je dat nog niet hebt, kun je dat aanvragen via support@flowweb.nl door je naam, functie, corporatie en mailadres te mailen.
Hoe plaats ik een kans?
Ga naar Overzicht in het menu en klik op het gele blok Nieuwe kans plaatsen. Of ga naar Mijn kansen in het menu en klik op Nieuwe kans toevoegen.
Zorg er wel voor dat je account in de 'HR'-modus staat. Dat doe je door rechtsboven bij je profiel op 'Naar HR-gebruiker' te klikken. Zie je dat niet staan, dan zit je er al in.
Wat betekent contactpersoon bij het plaatsen van een kans?
Bij contactpersoon staan alle mensen van jouw corporatie die een account hebben om kansen te plaatsen. Dat betekent dat je ook namens een collega een kans kunt plaatsen als deze bijvoorbeeld ziek of op vakantie is.
Welke publicatiemogelijkheden zijn er?
Je kunt je kans voor verschillende groepen zichtbaar maken.
- Intern: alleen zichtbaar voor je corporatie
- Regio: alleen zichtbaar voor de regio waartoe je corporatie (eventueel) behoort (de zogenoemde FLOW-regio's)
- Kansenportaal: iedereen die is ingelogd in het Kansenportaal
- Openbaar: voor iedereen zichtbaar.

Je kunt hier voor elke groep een aparte publicatiemogelijkheid aanmaken. Bijvoorbeeld de eerste twee weken alleen intern en daarna open voor iedereen.

Je kunt ook de vacature op verlopen zetten als deze niet meer zichtbaar hoeft te zijn.
Ik krijg een foutmelding bij publicatie.
Dat kan soms gebeuren als je de startdatum nog niet hebt bevestigt. Ook al staat de dag van vandaag al vooringevuld, je moet deze altijd nog bevestigen.
Waar vind ik mijn geplaatste kansen?
Je geplaatste kansen kun je vinden via Overzicht in het menu onder de blauwe knop Mijn geplaatste kansen. Je kunt ze ook vinden onder Mijn kansen in het menu. Je ziet daar alleen je eigen geplaatste kansen staan, dus niet de kansen die door je collega's zijn geplaatst. Je ziet een onderverdeling in drie groepen:
- Actieve kansen: deze zijn nu zichtbaar op het Kansenportaal
- Inactieve kansen: deze zijn niet zichtbaar
- Verlopen kansen: deze hebben de sluitingsdatum bereikt.
Hoe pas ik een kans aan?
Je kunt een kans aanpassen door bij Mijn kansen op het potloodje te klikken. Of ga naar Kansen in het menu en klik op de kans die je wilt aanpassen. Bovenin staan de mogelijkheden om de kans te wijzigen, verwijderen, kopiëren en reacties te bekijken.
Hoe pas ik een kans van een collega aan?
De kansen van je collega staan niet bij Mijn kansen. Toch kun je deze aanpassen. Ga naar Kansen in het menu en klik op de betreffende kans die je wilt aanpassen.
Hoe zie ik of er reacties op mijn kans zijn?
Als er iemand reageert op je kans, krijg je daarvan een mailbericht. Maar je kunt ook bij je kans zelf kijken of er een reactie op is gekomen.
Zijn er statistieken over mijn kansen?
Bij je geplaatste kansen zie je per kans hoe vaak deze door iemand is bewaard en hoe vaak er op is gereageerd.
Wat kan ik zien bij Kandidaten in het menu?
Mensen die een account aanmaken voor het Kansenportaal kunnen aangeven of ze zichtbaar willen zijn voor HR-medewerkers. Deze mensen zie je hier. Kijk hier of er geschikte kandidaten zijn als je een kans hebt!
Kan ik mijn gegevens aanpassen?
Ja dat kan. Ga rechts bovenin het menu naar je naam, klik op het pijltje naar beneden en selecteer Profiel. Als je daarna op Profiel bewerken klikt, kun je je gegevens aanpassen. Je kunt dat ook doen via Overzicht in het menu.
Zijn mijn gegevens veilig?
Jazeker. We maken gebruik van strikte veiligheidsprocedures, onder meer om te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot persoonsgegevens. We maken vooral gebruik van beveiligde verbindingen (Secure Sockets Layer of SSL) waarmee alle informatie tussen jou en onze website wordt afgeschermd wanneer je persoonsgegevens doorgeeft.
Kan ik mijn account ook weer verwijderen?
Als je je account wilt verwijderen, geef dit dan door aan support@flowweb.nl. Wij verwijderen dan je HR-account. Je FLOW-account blijft 3 jaar na het doen van de Loopbaanwijzer bewaard. Omdat je volgens de cao Woondiensten eenmaal per drie jaar recht hebt om met je account gratis de Loopbaanwijzer, inclusief drie loopbaangesprekken, te doen, moeten we je account drie jaar bewaren. Wel kun je vragen je account op niet-actief te zetten.
Hoe verander ik mijn wachtwoord?
Wil je je wachtwoord veranderen? Klik dan op het inlogvenster onderaan op 'Ik ben mijn wachtwoord vergeten'.
Hoe verander ik mijn e-mailadres?
Wij kunnen het e-mailadres voor je aanpassen. Geef je oude en nieuw gewenste mailadres door aan support@flowweb.nl. Je kunt alleen een e-mailadres van een corporatie gebruiken. Wel kun je een tweede mailadres invullen.
Ik kan geen kansen meer plaatsen.
Dan heb je mogelijk geen HR-account meer. Ook kan het zijn dat je in het oude Kansenportaal dat tot 1 februari 2020 actief was, een account had dat geen corporatiemailadres had. In het huidige Kansenportaal is het vooralsnog niet mogelijk om met een niet-corporatiemailadres kansen te plaatsen voor een corporatie. Neem in dat geval contact op met support@flowweb.nl.
Ons logo is gewijzigd.
Als het logo van je organisatie is gewijzigd, kun je het nieuwe logo mailen naar support@flowweb.nl. We passen het dan zo snel mogelijk aan.
De naam van de functie staat niet meer in hoofdletters.
Als je de naam van de functie in hoofdletters hebt geplaatst, passen we dit aan in kleine letters. Elke vacature op ons Kansenportaal is gelijk en de ene hoeft niet meer op te vallen dan de ander.

Staat je vraag er niet bij of wil je direct contact met FLOW?

Stuur een mail aan support@flowweb.nl met je vraag of opmerking. We nemen binnen twee werkdagen contact met je op.