Veelgestelde vragen Kansenportaal

Je kunt bij de veelgestelde vragen kijken of je vraag erbij staat. Bekijk de video-instructie en of download de quick guide. Staat je vraag er niet bij, dan kun je ons mailen.

Quick guide

Download Quick guide
Staat je vraag erbij?
Waarom een profiel aanmaken op het Kansenportaal?
Met een profiel op het Kansenportaal kun je kansen bewaren, zoekopdrachten aanmaken, alerts instellen, reageren op een kans en zorgen dat HR-medewerkers hun kansen matchen met jouw profiel (als je dat wilt).
Wiens kansen staan op het Kansenportaal?
HR-medewerkers van corporaties plaatsen kansen op het Kansenportaal. Die zijn te herkennen aan het logo van de corporatie. Voordeel van deze kansen is dat je direct kunt solliciteren bij deze kansen. En door het logo zie je meteen welke corporatie de kans heeft geplaatst.
Daarnaast haalt een zogenoemde 'crawler' kansen van andere websites. Deze zijn te herkennen aan de tekst 'Vacature van externe site'. Bij deze vacatures kun je helaas niet direct solliciteren, maar er is wel een knop die je leidt naar de pagina waar die vacature vandaan komt. De informatie bij deze kansen zijn niet altijd volledig, omdat we afhankelijk zijn van de beschikbare informatie op de site waar de originele vacature staat.
Op deze manier geven we je een breed inzicht in de kansen die er voor jou beschikbaar zijn.
Hoe vind ik kansen voor mij?
Daarvoor zijn meerdere manieren. Je kunt in de zoekbalk een trefwoord, woonplaats en de afstand waarbinnen je wilt zoeken vanaf je woonplaats instellen. Je kunt ook bovenin het menu naar Kansen zoeken gaan. Vervolgens kun je in de linkerkolom de kansen verfijnen naar bijvoorbeeld vakgebied of soort kans. In de rechterkolom staan alle kansen.
Kan ik mijn gegevens aanpassen?
Ja dat kan. Ga rechts bovenin het menu naar je naam, klik op het pijltje naar beneden en selecteer Profiel. Als je daarna op Profiel bewerken klikt, kun je je gegevens aanpassen. Je kunt dat ook doen via Overzicht in het menu.
Kan iedereen die de site bezoekt mijn gegevens zien?
Nee. Alleen degene die een kans heeft geplaatst waarop je reageert, kan je gegevens zien. Wanneer je aangeeft dat je zichtbaar wilt zijn voor HR-medewerkers, kunnen alle HR-medewerkers van aangesloten corporaties in het Kansenportaal je profiel bekijken. Zet dit aan als je zichtbaar wilt zijn voor HR-medewerkers zodat ze je kunnen benaderen voor een kans! Anderen zien je profiel niet.
Zijn mijn gegevens veilig?
Jazeker. We maken gebruik van strikte veiligheidsprocedures, onder meer om te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot persoonsgegevens. We maken vooral gebruik van beveiligde verbindingen (Secure Sockets Layer of SSL) waarmee alle informatie tussen jou en onze website wordt afgeschermd wanneer je persoonsgegevens doorgeeft.
Kan ik mijn account ook weer verwijderen?
Als je je account wilt verwijderen, geef dit dan door aan support@flowweb.nl. Wij verwijderen dan je account.
Hoe verander ik mijn wachtwoord?
Wil je je wachtwoord veranderen? Klik dan op het inlogvenster onderaan op 'Ik ben mijn wachtwoord vergeten'.
Hoe verander ik mijn e-mailadres?
Wij kunnen het e-mailadres voor je aanpassen. Geef je oude en nieuw gewenste mailadres door aan support@flowweb.nl. Je kunt alleen een e-mailadres van een corporatie gebruiken. Wel kun je een tweede mailadres invullen.
Ik wil graag een kans kunnen plaatsen.
Dat kan. Je hebt daarvoor een speciaal HR-account nodig. Je kunt dat aanvragen via support@flowweb.nl door je naam, functie, corporatie en mailadres te mailen.
Wat betekent de tekst 'Vacature van externe site'?
Deze vacature zijn via een zogenoemde 'crawler' van andere websites gehaald. Bij deze vacatures kun je helaas niet direct solliciteren, maar er is wel een knop die je leidt naar de pagina waar die vacature vandaan komt. De informatie bij deze kansen zijn niet altijd volledig, omdat we afhankelijk zijn van de beschikbare informatie op de site waar de originele vacature staat. Op deze manier geven we je een breed inzicht in de kansen die er voor jou beschikbaar zijn.

Staat je vraag er niet bij of wil je direct contact met FLOW?

Stuur een mail aan support@flowweb.nl met je vraag of opmerking. We nemen binnen twee werkdagen contact met je op.