Veelgestelde vragen Loopbaanwijzer

Je kunt bij de veelgestelde vragen kijken of je vraag hierbij staat. Staat je vraag er niet bij, dan kun je ons mailen.

Staat je vraag erbij?
Wat heb ik aan de Loopbaanwijzer?

De Loopbaanwijzer levert je een persoonlijk rapport op en de mogelijkheid om drie loopbaangesprekken te voeren. Jij bepaalt wanneer, met wie en waarover je dat doet. Het geeft je inzicht en praktische stappen om verder te komen in je huidige werk of richting een volgende stap. Je gegevens zijn beveiligd conform AVG en alleen jij bepaalt of je het wilt delen met je werkgever of anderen.

Hoe werken de Loopbaanwijzer en de vouchers?
Je gaat naar Mijn FLOW en start de Interessetest. Als je die af hebt, krijg je een Loopbaanrapport in Mijn documenten. Kies dan je loopbaanadviseur, plan een afspraak in en download de voucher voor het eerste gesprek.

Wil je liever eerst een gesprek? Dat kan ook. Download je voucher voor het eerste gesprek. Wil je ook een tweede en derde gesprek, dan moet je eerst de Capaciteitentest hebben gedaan (je rapport is dan vervangen door een uitgebreidere versie), voordat je de vouchers voor het tweede en derde gesprek kunt downloaden. Je kunt één keer per drie jaar de testen en gesprekken doen.

Je kunt ook beide testen doen zonder een gesprek met een loopbaanadviseur.
Zijn er kosten verbonden aan de Loopbaanwijzer?
De Loopbaanwijzer en loopbaangesprekken zijn bekostigd vanuit de FLOW-premie die alle werknemers en werkgevers conform cao Woondiensten aan FLOW betalen. Je hebt er dus al voor betaald via je loonstrook. De Loopbaanwijzer staat ook specifiek vermeld in de cao.
Ik kan niet inloggen in de Loopbaanwijzer / MijnFLOW.
Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door op 'wachtwoord vergeten' te klikken in het inlogscherm. Gebruik altijd het mailadres van je corporatie. Lukt het toch niet? Stuur een mail aan loopbaanwijzer@flowweb.nl. We nemen binnen twee werkdagen contact met je op.
Ik wil mijn Mijn FLOW-account omzetten naar een ander mailadres.
Stuur een mail aan mijnflow@flowweb.nl en vermeld daarin het oude en het nieuwe mailadres. Je kunt alleen een e-mailadres van een corporatie gebruiken.
Kan ik tussendoor stoppen?

Ja, door rechtsboven op het klok-icoontje of linksboven op het FLOW-logo te klikken. Je wordt dan teruggebracht bij Mijn FLOW. Het programma bestaat uit een aantal onderdelen. Ons advies is om een gestart onderdeel eerst helemaal af te maken.

Ik wil een antwoord veranderen. Kan dat?
In de vragenlijsten is het niet mogelijk om een antwoord te veranderen. Je kunt erop vertrouwen dat er een goed beeld uitkomt, ook als er een enkel antwoord minder bij je past.
Ik heb mijn Loopbaanwijzer afgerond, maar geen rapport ontvangen. Wat kan ik doen?
De rapportage is automatisch voor je beschikbaar in Mijn FLOW bij Mijn documenten.
Ik zit vast in de instructie van een onderdeel. Wat nu?

Lees precies wat er staat, en volg dat letterlijk op. Sluit desnoods je browservenster en begin opnieuw. Wees gerust: de resultaten van afgeronde onderdelen blijven bewaard.

Ik krijg een foutmelding (bijvoorbeeld ‘Technical error’). Wat nu?

Zorg dat je internetverbinding snel genoeg is. Op zolder kan het wifi -netwerk wel eens te traag worden. Je kan altijd opnieuw beginnen op Mijn FLOW. Wees gerust: de resultaten van afgeronde onderdelen blijven bewaard.

Krijgt mijn werkgever mijn gegevens?
Nee, je gegevens zijn beveiligd conform AVG. Alleen jij bepaalt of je het wilt delen met je werkgever of anderen.
Heeft de Loopbaanwijzer met mijn Loopbaanbudget te maken?
De Loopbaanwijzertesten en loopbaangesprekken zijn bekostigd vanuit de FLOW-premie die alle werknemers en werkgevers vanuit de cao betalen. Dit staat los van je Individueel Loopbaanontwikkelingsbudget (ILOB). Je kunt dat budget inzetten voor je loopbaanontwikkeling. Dat zou bijvoorbeeld ook een opleiding of coaching kunnen zijn als vervolg op de loopbaangesprekken van FLOW. Kijk voor meer informatie in de cao Woondiensten.

Staat je vraag er niet bij of wil je direct contact met FLOW?

Stuur een mail aan loopbaanwijzer@flowweb.nl met je vraag of opmerking. We nemen binnen twee werkdagen contact met je op.